צריך את סופרמן ליומיים שלושה

מישהו יודע איך אפשר להשיג את סופרמן?
אני צריך אותו ליומיים-שלושה בשבוע…לפחות.

מניח שהילדים שלכם בגילאי 25-45 היו מעוניינים שסופרמן יהיה לצידם כמה ימים בשבוע כדי לעזור עם ילדיהם,קצת במטלות של העבודה (אם הוא יודע להציל את העולם, למה שלא יידע להכין את הדוח למנכ"ל?) ובסופ"ש יקפיץ את כל בני המשפחה לקריביים ובעדיפות שההמראה תהיה מחצר הבית לחסוך הליכה מעיקה עם מזוודות לשדה התעופה.

ככל הנראה המשאלה מתגבשת במחשבותיהם בשל מירוץ החיים המאתגר והצורך לתעדף בכל עת את המטלות ולסדר מחדש את הלו"ז כדי להספיק כמה שיותר לפי דחיפות וגם אז לא תמיד מסיימים את הכל ונצברות מטלות נוספות ליום הבא וכן הלאה.

נשמע מוכר? 
כנראה שכן, וגם הדבר די מוכח בהתבסס על פרסומי ארגון ה OECD שמציג נתונים תקופתיים וביניהם דירוגה הגבוה של מדינת ישראל בדירוג שעות העבודה השנתיות של התושבים ביחס למדינות אחרות. הנתון מחושב לפי סך מספר שעות עבודה שהושקעו בשנה חלקי מספר מועסקים במשק בניכוי כאשר לוקחים בחשבון חופשות וחגים וכיו"ב. ראו בהמשך תרשים.
אוסיף לכך שלממשלת ישראל גם יש סדרי עדיפויות והמסתמן הוא שקיצור שעות העבודה שכבר עלה על הפרק בעבר לא יחזור לסדר היום וילווה בחקיקה בכנסת בקרוב.

יש מכם, ההורים היקרים שלנו בני הגיל השלישי, שגרים בקרבת מקום והקשר עם ילדיכם רצוף ושוטף, קיימת עזרה הדדית בין דורית על בסיס יומי וכיוצא בזה. לעומת זאת ישנן משפחות שהמרחק הפיזי רחוק מאוד (הגם שהקשר המנטלי שלהן חזק מאוד) ובהן משפחות שהילדים ברילוקיישן בחו"ל. 

במקרים רבים, שהילדים עסוקים בשגרת היום יום שכבר דיברנו עליה שהיא עמוסהף, ולכם ההורים יש חשק עז לצאת:

אך אתם נמנעים מלעשות זאת היות וקיים בכם חשש כלשהו לבצע את הפעילות הנ"ל לבד (לדוגמה מפאת הגיל או בשל ירידה תפקודית קלה) וחוג החברים או הילדים כאמור פחות זמינים – כל שנותר לכם הוא לאתר את הפרטנר המתאים לנעול נעליים מתאימות ולצאת לפעילות שוברת שגרה.

אז שסופרמן יטפל באיום האירני, אנחנו ננסה להתמודד עם כל היתר…
כמה מילים בנוגע לריבוי שעות העבודה בישראל (מתוך אתר משרד האוצר): 
הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח (OECD) הינו מסגרת בין-לאומית המאגדת נכון לשנת 2020, 37 מדינות דמוקרטיות ומפותחות המהוות כ-60% מהתוצר העולמי. 

ה-OECD הוא אחד מהארגונים הכלכליים המשמעותיים במערכת הבינלאומית ומספק פלטפורמה מחקרית ומעשית להשוואה בין מדינות, מפרסם מחקרים והמלצות העוסקים במגוון רחב של נושאים כלכליים וחברתיים ומנסח עקרונות וקודים רוחביים במטרה לסייע למדינות לגבש מדיניות מקומית וגלובאלית. ישראל התקבלה בשנת 2010 כחברה בארגון.

בתמונה המצורפת ניתן לראות תרשים להמחשה של שעות עבודה שנתיות לעובד כפי שפורסם בשנת 2021.

באדום: ישראל- 1,780 שעות
בשחור: ממוצע המדינות- 1,690 שעות
ערך מקסימום: קולומביה- 2,172 שעות
ערך מינימום: גרמניה 1,332

זו המציאות אך לא ניתן לה לסדוק את איכות החיים, כי איכות החיים – בידיים שלנו!

בואו נפרוץ יחד את גבולות השגרה.

שלכם ואיתכם,
יובל גבאי.

דילוג לתוכן